Fékrendszer

Fékhatás mérés
A szerelő beáll a fékpadra a gépjárművel, és mérőműszer segítségével méri meg a fékhatást. Az első tengelyen a két fékerő 20 százalékban, a hátsó tengelyen 30 százalékban térhet el egymástól.


Fékbetétek
A fékbetéteknek a fékezés során igen nagy teljesítményt kell kifejteniük. Ennek ellenére meg kell őrizniük súrlódási értéküket, nem károsodhatnak törés, deformálódás, szakadás, égés és tapadás következtében. Ezért kizárólag kiváló minőségű, különösen hosszú garanciaidővel rendelkező, válogatott márkatermékeket alkalmazunk.
Ha a fékbetétek vastagsága a minimális 3 mm alá csökken, az optimális fékhatás már nem biztosított. Az ebből adódó drága javítással járó károk (pl. féktárcsasérülések) elkerülése érdekében szükségessé válik a fékbetétek cseréje.

Fékolaj

A levegőben lévő nedvességet megköti, magába zárja és ezáltal az üzemidővel arányosan csökken a forráspontja. Erős igénybevételnél pl. vészfékezés vagy meredek lejtőn való autózás esetén a fékfolyadékban buborékok képződnek. Ezek akadályozzák a fékező erő átvitelét és működőképességét, mivel a "gőz" összenyomható. Biztonsági okokból a fékfolyadékot évente ellenőriztetni kell. Szervizünk az ellenőrzést díjtalanul végzi. Fékfolyadék csere általában 2-3 évente esedékes.

A fékfolyadék forráspontja nem süllyedhet 180 fok alá. az új Dot 4 fékolaj forráspontja 260 fok.

A gépjármű fékrendszerének megbízható működése a legalapvetőbb követelmény. Ha zajt hall fékezéskor, vagy úgy érzi, hogy autója gyengébben fékez, akkor javasoljuk, mihamarabb fáradjon be hozzánk. Mi a probléma súlyát figyelembe véve soron kívül diagnosztizáljuk a hibát, és a legrövidebb időn belül megkezdjük a javítását. Fékbetét és féktárcsa együttes cseréje esetén jelentős kedvezményben részesül